pondělí 27. září 2010

Napsali jste redakci

Bezpochyby by nebylo vůbec na škodu umožnit čtenářům stránek, aby mohli pod články doplňovat své názory a komentáře. Kdyby tu nebyl malý háček. Skutečně odpovědně spravovat komentáře a diskusi je z časových důvodů bohužel nad síly redakce a jenom odpovídání na jednotlivé dotazy a poznámky by zabralo určitě velmi mnoho času, který může být obvykle věnován přípravě nových příspěvků. Proto dnes jako malé, i když nedostačující odškodnění, vybíráme několik ohlasů, které přišly mailem.

Dobrý den, chtěl bych Vám poděkovat za skvělé stránky, které mapují naše "temné období" Protektorátu a druhé světové války. Každý den otevírám tyto stránky a těším se na další přísun zajímavých infomací. Přeji si, aby Vám nadšení a objektivita vydržela co nejdéle. Váš věrný čtenář. Robert Janda

Přečetl jsem si pár svědectví - z té druhé strany - a jsem otřesený. Vůbec jsem nepředpokládal, že někdo z našeho národa je schopen takového jednání. Je velmi dobře, že tyto informace jsou přístupné i běžnému českému čtenáři. Je potřeba znát historii takovou jakou byla, jedině tak si z ní člověk (národ) může vzít ponaučení a napravovat se. Díky, s pozdravem J.B.

Zdravim zo Slovenska. Vďaka za zaujímavý blog a množstvo informácií, hlavne o česko-nemeckých vztahoch a historii. Som posluchač programov rádia Voice of Reason a nedávno som narazil na rozhovor s Dr. Rudolfom Pueschelom práve na temu česko-nemeckych vztahov a vyhostenia nemeckej menšiny po 2.sv.v. V prípade záujmu, tu je adresa http://reasonradionetwork.com/?p=8968, S.

Tedy viděl jsem již hodně, ale takové fašistické a jednostranné svinstvo, jako je na vašich stránkách, aby člověk pohledal. Celá moje rodina trpěla za okupace a někteří se proti okupantům postavili se zbraní v ruce. Jsem rád, že kolaboranty a zrádce vašeho typu jsme z téhle země vyhnali a že se nikdy nevrátí. Přál bych vám zažít Terezín či Osvětim. Je mi z lidí vašeho typu špatně. Mgr. Vladimír Bružeňák

Zdravím vás! Na Váš blog jsem narazil víceméně náhodou ale už jsem přečetl velkou část skoro na jeden zátah a chtěl bych Vám poděkovat za vaši skvělou práci. O dějiny se dost zajímám a právě Vaše dobové dokumenty mi umožnily trochu procítit tu hrůzu světové války - tu bídu, podlost a ubohost "protektorátu" a ten dokonale patafyzický blábol náckovské "rasové vědy". Doporučil bych Vaše stránky všem náckům jako povinnou četbu (vím, skin a čtení, to nejde dost dobře dohromady ;-) ) Nedejte se odradit a hlavně pokračujte! S pozdravem Váš čtenář Martin Mašek

Zdravím. Před několika týdny jsem na internetu objevil Vaše stránky http://nassmer.blogspot.com/ a velmi mě zaujaly. Nabízí tak trochu "netradiční" pohled na dějiny národa českého a německého, v menším množství i jiných národů. Vzhledem k tomu, že historie je mým velkým koníčkem, se mi Vaše stránky moc líbí už jen pro to, že mohu poznat historii i z té "druhé" strany. Sám jsem z části Němec a z malé části Rakušan a v některých otázkách, které mi už dlouhou dobu vrtaly hlavou, mi udělaly jasno právě až Vaše stránky. Chtěl bych Vám tímto poděkovat za úžasnou a bezpochyby náročnou práci, kterou webové stránky s takovouto tematikou bezesporu představují; a také za to, že díky Vám se zase dozvím něco jiného (většina mého volného času je naplněna právě čtením článků na Vašem webu). Ještě jednou děkuji za spoustu užitečných informací a přeji hodně úspěchů v budoucnu. S pozdravem Adam Rejzek.

Dobrý den, vážený pane Beere, naprosto náhodně jsem při hledání jednoho odkazu na webu narazil na Vaši stránku Náš směr. Musím Vám jednak poděkovat a jednak i poblahopřát k tak bohatému a opravdu zajímavému zdroji informací. S opravdovým zaujetím jsem si četl řadu článků, snad nejvíce mne ale zatím zaujalo rozsáhlý dokumentační materiál o Kuratoriu. O historii se zajímám, ostatně, jako jeden z předmětů jsem ji měl i během vysokoškolských studií na universitě v Olomouci (přirozeně - tehdy poplatný jiné době). Považuji za velmi důležité, že Vámi založené stránky mají tak bohatý rozsah, jsou skutečně i pro mne zdorjem naprosto nových
informací - a za to vše bych Vám rád poděkoval. Aleš Ulrich

K článku "Češi ukazují hlupákům v EU, jak se má dělat zahraniční politika" (24. 9. 2010):
Zdravím. Přečetl jsem si Váš článek Češi ukazují hlupákům v EU, jak se má dělat zahraniční politika. Myslím, že bych mohl polemizovat s jednou, ale za to zásadní formulací. Stejně jako někteří členové politického establishmentu mají pocit, že hovoří a jednají jménem národa, tak Vy na tento národ generalizujícím způsobem poukazujete. Osobně bych preferoval přesnější název, který by lépe charakterizoval problém a zároveň umožnil "těm ostatní Čechům" s tématem se identifikovat a podpořit ho. Například: Někteří Češi ukazují.... a podobně.
Víte, myslím si, že nepříliš velké přijetí literární práce pana Krystlíka spočívá právě v tom generalizování. Ono prostě většinu lidí štve, že jsou hození do jednoho pytle s někým, ke komu se nehlásí a koho nepodporují a tak je pro ně jednodušší se vůči takovému postoji negativně vymezit. Ještě drobný dotaz ohledně hlavního tématu Vašeho článku. Nezmínil jste žádný racionální důvod, proč Česká reprezentace tak vehementně stojí za státem Izrael. Myslím, že to je pravé jádro pudla, kterému je třeba se věnovat. AV

Úryvek z článku: "Z toho plyne další české specifikum, a to je reflexní a částečně vulgární antikomunismus a antilevičáctví jako forma kompenzace vlastní oportunní minulosti, tragikomické až křečovité idealizování a vyzvedávání kontroverzních osobností, vystavovaných jako vzorných příslušníků protikomunistického odboje..."

Dobrý den, z tohoto úryvku se úplně poznávám. Asi jsem typický Čech - vulgární antikomunista. Já si tím ale nic nekompenzuji. Režim jsem nezažil. Když padl, byly mi 4 roky. Potom ale voliči KSČM moc Češi nebudou. Každopádně článek je pravdivý. Vůči současnému Rusku mám také silnou averzi. Možná česká rusofobie pramení z toho, že tady 20 let byli. Faktem je, že si nikdy v historii nepamatuji ,že by Habsburkové čelili hrozbě Ruska.Vždy to byli Turci, Prusko a Napoleon. Rusko nikdy. Jeho zájmy se však změnily po bolševické revoluci a mám dojem, že obava je oprávněná.  M.Š.